Třeťáci se 1. března vydali na Panský vrch. Paní Dvořáková si zde pro ně připravila program Jak se mají zvířátka v zimě. Formou rozhovoru si povídali o způsobech, jak přečkávají zimu různí živočichové. Prohlédli si vycpaného jezevce a vydru. Hravou formou žáci hledali pobytová znamení různých živočichů - zbytky jídla, okousané šišky, vývržky, či trus. Zahráli si na veverky a schovávali „oříšky“. Potom hledali zásoby jídla na zimu. Veverka často zapomene, kde si potravu schovala a pomáhá tak rozmnožování rostlin. Pomocí navoněných houbiček vymezili teritorium pro kance a srnky. Další skupiny pak hledaly správné místo. Podařilo se jim vyzkoušet si různé druhy stop ve sněhu a rozlišit tak chůzi, běh a další styly chůze. Našli stopy srnce a psa. Udělali si jejich sádrové odlitky a odnesli si je do školy. Ve třídě si na kartonového ptáčka pomocí sádla nalepili různá semínka a ptáčka - zobáčka pověsili v okolí školy.
Jak se mají zvířátka v zimě